Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe Renault TRAFIC II Autobus (JL) 1.9 dCI 100 (JL0C, JL0K) (2001.03-???) 101km » BP717 quinton
wybrany samochód: 
Renault Trafic Ii Autobus (jl) 1.9 Dci 100 (jl0c, Jl0k) (2001.03-???) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Klocki hamulcowe - komplet BP717 QUINTON

BP717 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21539, 21540, 21541

numer części:

BP717

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:91,5
Wysokość [mm]:71,5
Grubość [mm]:15
Styk ostrzegawczy o zużyciu:z akustycznym czujnikiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin:2
Długość złącza ostrzegawczego [mm]:17

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP717 QUINTON

numery OEM:
FORD      F1CZ2001B
FORD      F3CZ2001B
FORD      F7CZ2001BA
MAZDA      B0YW3323Z
MAZDA      B0YW3323ZA
MAZDA      B0YW3323ZC
MAZDA      B0YW3328Z
MAZDA      B0YW3328ZA
MAZDA      BRY43323Z
MAZDA      BRY43323Z9A
MAZDA      BRY43323ZA
MAZDA      BRY43328Z
MAZDA      BRY43328ZA
MAZDA      BRY53323Z
MAZDA      BRY53323ZA
MAZDA      BRY63323Z
MAZDA      BRY63323ZA
FORD      F 1CZ200 1B
FORD      F 3CZ200 1B
FORD      F7CZ 2001 BA
MAZDA      B0YW-33-23Z
MAZDA      B0YW-33-23ZA
MAZDA      B0YW-33-23ZC
MAZDA      B0YW-33-28Z
MAZDA      B0YW-33-28ZA
MAZDA      BRY4-33-23Z
MAZDA      BRY4-33-23Z9A
MAZDA      BRY4-33-23ZA
MAZDA      BRY4-33-28Z
MAZDA      BRY4-33-28ZA
MAZDA      BRY5-33-23Z
MAZDA      BRY5-33-23ZA
MAZDA      BRY6-33-23Z
MAZDA      BRY6-33-23ZA

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP717 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.