Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP742 QUINTON
TOYOTA | 04465 05010 | |
TOYOTA | 04465 12110 | |
TOYOTA | 04465 12540 | |
TOYOTA | 04465 12550 | |
TOYOTA | 04465 20120 | |
TOYOTA | 04465 20140 | |
TOYOTA | 04465 20450 | |
TOYOTA | 04465 33020 | |
TOYOTA | 04465 33040 | |
TOYOTA | 04465 33050 | |
TOYOTA | 04465 33090 | |
TOYOTA | 04465 33210 | |
TOYOTA | 04465 42010 | |
TOYOTA | 04465 42011 | |
TOYOTA | 04465 42012 | |
TOYOTA | 04465 42060 | |
TOYOTA | 04465 44020 | |
TOYOTA | 04465 44040 | |
TOYOTA | 04465 YZZAB | |
TOYOTA | 0446505010 | |
TOYOTA | 0446512110 | |
TOYOTA | 0446512540 | |
TOYOTA | 0446512550 | |
TOYOTA | 0446520120 | |
TOYOTA | 0446520140 | |
TOYOTA | 0446520450 | |
TOYOTA | 0446533020 | |
TOYOTA | 0446533040 | |
TOYOTA | 0446533050 | |
TOYOTA | 0446533090 | |
TOYOTA | 0446533210 | |
TOYOTA | 0446542010 | |
TOYOTA | 0446542011 | |
TOYOTA | 0446542012 | |
TOYOTA | 0446542060 | |
TOYOTA | 0446544020 | |
TOYOTA | 0446544040 | |
TOYOTA | 04465YZZAB | |
TOYOTA | 04491 02030 | |
TOYOTA | 04491 05010 | |
TOYOTA | 04491 06010 | |
TOYOTA | 04491 12640 | |
TOYOTA | 04491 12650 | |
TOYOTA | 04491 12651 | |
TOYOTA | 04491 17160 | |
TOYOTA | 04491 20880 | |
TOYOTA | 04491 20890 | |
TOYOTA | 04491 22370 | |
TOYOTA | 04491 2B010 | |
TOYOTA | 04491 2B050 | |
TOYOTA | 04491 33010 | |
TOYOTA | 04491 33011 | |
TOYOTA | 04491 33030 | |
TOYOTA | 04491 33060 | |
TOYOTA | 04491 33080 | |
TOYOTA | 0449102030 | |
TOYOTA | 0449105010 | |
TOYOTA | 0449106010 | |
TOYOTA | 0449112640 | |
TOYOTA | 0449112650 | |
TOYOTA | 0449112651 | |
TOYOTA | 0449117160 | |
TOYOTA | 0449120880 | |
TOYOTA | 0449120890 | |
TOYOTA | 0449122370 | |
TOYOTA | 044912B010 | |
TOYOTA | 044912B050 | |
TOYOTA | 0449133010 | |
TOYOTA | 0449133011 | |
TOYOTA | 0449133030 | |
TOYOTA | 0449133060 | |
TOYOTA | 0449133080 |
Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP742 QUINTON w samochodach:
Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
Budowa i właściwości techniczne
Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.
Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
Dobór i eksploatacja
Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
Asortyment
W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.