Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » BP972 quinton

Klocki hamulcowe - komplet BP972 QUINTON

BP972 Klocki hamulcowe - komplet QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

20877, 21083

numer części:

BP972

producent:

QUINTON

Szerokość [mm]:97,9
Wysokość [mm]:65,5
Grubość [mm]:17,5

Cena dotyczy kompletu klocków na oś pojazdu.
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet BP972 QUINTON

numery OEM:
SEAT      8A0698451
VOLKSWAGEN      8A0698451
VOLKSWAGEN      8A0698451A
VOLKSWAGEN      8A0698451B
PORSCHE      93035193802
PORSCHE      93035193804
PORSCHE      93035193805
PORSCHE      93035194015
PORSCHE      93035194025
PORSCHE      95135193006
PORSCHE      95135193016
PORSCHE      95135193901
PORSCHE      95135193902
PORSCHE      95135193903
PORSCHE      95135193904
PORSCHE      95135193905
PORSCHE      95135193908
PORSCHE      96435193002
PORSCHE      96435193902
PORSCHE      96435193903
PORSCHE      96535293004
PORSCHE      96535293900
PORSCHE      96535293903
PORSCHE      96535293904
PORSCHE      930 351 938 02
PORSCHE      930 351 938 04
PORSCHE      930 351 938 05
PORSCHE      930 351 940 15
PORSCHE      930 351 940 25
PORSCHE      951 351 930 06
PORSCHE      951 351 930 16
PORSCHE      951 351 939 01
PORSCHE      951 351 939 02
PORSCHE      951 351 939 03
PORSCHE      951 351 939 04
PORSCHE      951 351 939 05
PORSCHE      951 351 939 08
PORSCHE      964 351 930 02
PORSCHE      964 351 939 02
PORSCHE      964 351 939 03
PORSCHE      965 352 930 04
PORSCHE      965 352 939 00
PORSCHE      965 352 939 03
PORSCHE      965 352 939 04
SEAT      8A0 698 451
VOLKSWAGEN      8A0 698 451
VOLKSWAGEN      8A0 698 451A
VOLKSWAGEN      8A0 698 451B

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet BP972 QUINTON w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.