Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » EMR2321 quinton

Mocowanie amortyzatora teleskopowego EMR2321 QUINTON

EMR2321 Mocowanie amortyzatora teleskopowego QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

EMR2321

producent:

QUINTON

artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:bez łożyska walcowego

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie amortyzatora teleskopowego EMR2321 QUINTON

numery OEM:
CITROËN      5038.18
CITROËN      5038.28
CITROËN      5038.29
CITROËN      5038.41
FIAT      13 072 410 80
FIAT      13 231 650 80
PEUGEOT      5038.18
PEUGEOT      5038.28
PEUGEOT      5038.29
PEUGEOT      5038.41

Zastosowanie Mocowanie amortyzatora teleskopowego EMR2321 QUINTON w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).