Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » F8-5354 optimal

Mocowanie amortyzatora F8-5354 OPTIMAL

F8-5354 Mocowanie amortyzatora OPTIMAL
optimal F8-5354
 

    Ocena:
numer części:

F8-5354

producent:

OPTIMAL

Strona zabudowy z lewej
Strona zabudowy Oś przednia
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez łożyska kulkowego
parzyste numery artykułów F8-5353
Pojazd specjalnego przeznaczenia również dla pojazdów specjalistycznych
Kolor oliwkowy NATO
nr EAN 4031185175883

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Mocowanie amortyzatora F8-5354 OPTIMAL

numery OEM:
CITROËN      5031.70
CITROËN      5038.18
CITROËN      5038.41
CITROËN      5038.72
FIAT      1307241080
FIAT      1323165080
PEUGEOT      5031.70
PEUGEOT      5038.18
PEUGEOT      5038.72
PEUGEOT      503828
PEUGEOT      503829
PEUGEOT      503841

Zastosowanie Mocowanie amortyzatora F8-5354 OPTIMAL w samochodach:

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).