Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe Iveco DAILY III Furgon 35 S 9 V,35 C 9 V (1999.05-2007.07) 84km » QCD19 quinton
wybrany samochód: 
Iveco Daily Iii Furgon 35 S 9 V,35 C 9 V (1999.05-2007.07) 84km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło pasowe, wał korbowy QCD19 QUINTON

QCD19 Koło pasowe, wał korbowy QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QCD19

producent:

QUINTON

koło pasowe wału korbowego - śr. [mm]:139
Ilość żeber:4
Ilość żeber:5
Szerokość [mm]:54
Drgania:z tłumikiem drgań skrętnych

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy QCD19 QUINTON

numery OEM:
SEAT      028 105 243Q
SKODA      028 105 243Q
VOLKSWAGEN      028 105 243Q
AUDI      028 105 243Q

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy QCD19 QUINTON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.