Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » QCD72 quinton

Koło pasowe, wał korbowy QCD72 QUINTON

QCD72 Koło pasowe, wał korbowy QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QCD72

producent:

QUINTON

koło pasowe wału korbowego - śr. [mm]:152
Ilość żeber:6
Szerokość [mm]:37

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy QCD72 QUINTON

numery OEM:
NISSAN      77001-15766
OPEL      44 13 748
OPEL      44 13 749
OPEL      44 14 115
OPEL      44 14 116
OPEL      93 161 258
OPEL      93 161 259
OPEL      93 170 224
OPEL      93 170 225
RENAULT      77 00 113 776
RENAULT      77 00 115 766
RENAULT      82 00 079 183
RENAULT      82 00 386 446
RENAULT      82 00 386 451

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy QCD72 QUINTON w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.