Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » QR1072S quinton

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR1072S QUINTON

QR1072S Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QR1072S

producent:

QUINTON

Wymiar stożka [mm]:11,5
Gwint wewnętrzny [mm]:UNF"1/2"x20,00
Rodzaj gwintu:z bieżnikiem prawostronnym
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z materiałem mocującym

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR1072S QUINTON

numery OEM:
TALBOT      20 262 500
TALBOT      75 046 675
VAUXHALL      8 819 219
INNOCENTI      GSJ 612
ROVER      8G8 625
ROVER      GSJ 100
ROVER      GSJ 186
ROVER      GSJ 190
ROVER      GSJ 734
INNOCENTI      GSJ612
ROVER      8G8625
ROVER      GSJ100
ROVER      GSJ186
ROVER      GSJ190
ROVER      GSJ734
TALBOT      20262500
TALBOT      75046675
VAUXHALL      8819219

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, Premium Kit+ QR1072S QUINTON w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.