Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH104K quinton

Termostat układu chłodzenia QTH104K QUINTON

QTH104K Termostat układu chłodzenia QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QTH104K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:82
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
średnica 1 [mm]:54
Wysokość [mm]:34,5
średnica 2 [mm]:28,5

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH104K QUINTON

numery OEM:
ALFA ROMEO      7 540 318
AUDI      059 121 113
FORD      1 507 638
FORD      1 507 640
FORD      1 668 305
FORD      1 951 750
FORD      1 953 229
FORD      1 956 976
FORD      1507638
FORD      1507640
FORD      1668305
FORD      1951750
FORD      1953229
FORD      1956976
FORD      6 002 346
FORD      6 542 383
FORD      6002346
FORD      6542383
FORD      A710X 8575 B
FORD      A710X 8575 DA
FORD      A710X-8575-B
FORD      A710X-8575-DA
FORD      ERT15
FORD      ERT17
FORD      ERT29
FORD      ERT64
JAGUAR      C28067
JAGUAR      C280671
JAGUAR      C33012
JAGUAR      C37129
MAZDA      8124-15-171
MAZDA      8553-99-152
MAZDA      8AF1-15-171
ROVER      13H 3252
ROVER      13H 3734
ROVER      13H 5241
ROVER      13H 7508
ROVER      13H 7577
ROVER      13H 7764
ROVER      13H3252
ROVER      13H3734
ROVER      13H5241
ROVER      13H7508
ROVER      13H7577
ROVER      13H7764
SAAB      8 822 025
SAAB      8822025
TALBOT      1235962
TALBOT      17 907 600
TALBOT      17907600
TALBOT      71 259 439
TALBOT      71259439
TALBOT      75 046 816
TALBOT      75046816
TRIUMPH      154121
VAUXHALL      91 075 123
VAUXHALL      91075123
VOLVO      273164
VOLVO      273342
VOLKSWAGEN      059 121 113
HYUNDAI      25500-23001
VAG      059 121 113

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH104K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.