Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH105 quinton

Termostat układu chłodzenia QTH105 QUINTON

QTH105 Termostat układu chłodzenia QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QTH105

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:88
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:bez uszczelnienia
średnica 1 [mm]:48
Wysokość [mm]:19,5

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez QTH105K

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH105 QUINTON

numery OEM:
FORD      1 493 700
FORD      1 497 689
FORD      1 509 953
FORD      1 635 905
FORD      1493700
FORD      1497689
FORD      1509953
FORD      1635905
FORD      6 085 917
FORD      6 085 918
FORD      6 100 630
FORD      6 201 247
FORD      6018925
FORD      6018926
FORD      6085917
FORD      6085918
FORD      6100630
FORD      6147837
FORD      6201247
FORD      70HF 8575 A2D
FORD      70HF-8575-A2D
FORD      71HF 8575 AC
FORD      71HF-8575-AC
FORD      72HF 8575 A1A
FORD      72HF-8575-A1A
FORD      81HF 8575 BA
FORD      81HF-8575-BA
FORD      81SF 8575 EA
FORD      81SF-8575-EA
FORD      91XM-8575-AA
FORD      ERT122
FORD      ERT3
OPEL      13 38 042
OPEL      1338042
SAAB      8 303 935
SAAB      8303935
CHEVROLET      96143939
DAEWOO      D96 143 93 9
DAEWOO      D96143939
VAG      036 121 113

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH105 QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.