Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH107 quinton

Termostat układu chłodzenia QTH107 QUINTON

QTH107 Termostat układu chłodzenia QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QTH107

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:92
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:bez uszczelnienia
średnica 1 [mm]:54
Wysokość [mm]:22,5

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez QTH107K

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH107 QUINTON

numery OEM:
TALBOT      17 101 217
TALBOT      17101217
TALBOT      7100169
TALBOT      7100409
TALBOT      7100429
TALBOT      7103617
TALBOT      77 101 217
TALBOT      77101217
FORD      1 472 378
FORD      1472378
FORD      1507639
FORD      5 004 890
FORD      5 004 891
FORD      6 173 232
FORD      6 526 879
FORD      691F 8575 BA
FORD      715F 8575 AAA
FORD      89BM 8575 AC
FORD      89BM 8575 AD
FORD      A710X 8575 CA
FORD      ERT16
FORD      ERT18
OPEL      13 38 040
FORD      1 507 639
FORD      5004890
FORD      5004891
FORD      6173232
FORD      6526879
FORD      691F-8575-BA
FORD      89BM-8575-AC
FORD      89BM-8575-AD
FORD      A780X-8575-JA
FORD      A780X-8575-KA
MAZDA      1E03-15-171

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH107 QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.