Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH107K quinton

Termostat układu chłodzenia QTH107K QUINTON

QTH107K Termostat układu chłodzenia QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QTH107K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:92
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
średnica 1 [mm]:54
Wysokość [mm]:22,5

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH107K QUINTON

numery OEM:
FORD      1 472 378
FORD      1 507 639
FORD      1472378
FORD      5 004 890
FORD      5 004 891
FORD      5004890
FORD      5004891
FORD      6 173 232
FORD      6 526 879
FORD      6173232
FORD      6526879
FORD      691F 8575 BA
FORD      691F-8575-BA
FORD      715F 8575 AAA
FORD      89BM 8575 AC
FORD      89BM 8575 AD
FORD      89BM-8575-AC
FORD      89BM-8575-AD
FORD      A710X 8575 CA
FORD      A780X-8575-JA
FORD      A780X-8575-KA
FORD      ERT16
FORD      ERT18
MAZDA      1E03-15-171
OPEL      13 38 040
TALBOT      17 101 217
TALBOT      7100169
TALBOT      7100409
TALBOT      7100429
TALBOT      7103617
TALBOT      77 101 217

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH107K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.