Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH136 quinton

Termostat układu chłodzenia QTH136 QUINTON

QTH136 Termostat układu chłodzenia QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QTH136

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:88
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:bez uszczelnienia
średnica 1 [mm]:62
Wysokość [mm]:21,5

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez QTH136K

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH136 QUINTON

numery OEM:
FORD      6 163 559
FORD      6 994 257
FORD      6163559
FORD      6994257
FORD      ERT133
MITSUBISHI      MD 005 131
MITSUBISHI      MD 997 604
MITSUBISHI      MD005131
MITSUBISHI      MD997604
ROVER      GTS301
ROVER      PEL 10016
ROVER      PEL10016
TOYOTA      90916 03034
TOYOTA      90916 03059
TOYOTA      90916 03072
TOYOTA      90916 03078
TOYOTA      90916-03036
TOYOTA      90916-03040
TOYOTA      90916-03055
TOYOTA      90916-03059
TOYOTA      90916-03072
TOYOTA      90916-03078
VAG      J90 916 030 78
PROTON      MD 997 221
PROTON      MD997221

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH136 QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.