Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH136K quinton

Termostat układu chłodzenia QTH136K QUINTON

QTH136K Termostat układu chłodzenia QUINTON

Brak możliwości wysyłki

    Ocena:
numer części:

QTH136K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:88
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
średnica 1 [mm]:62
Wysokość [mm]:21,5

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH136K QUINTON

numery OEM:
TOYOTA      90916 03072
TOYOTA      90916 03078
FORD      6 163 559
FORD      6 994 257
FORD      ERT133
MITSUBISHI      MD 005 131
MITSUBISHI      MD 997 604
PROTON      MD 997 221
ROVER      GTS301
ROVER      PEL 10016
TOYOTA      90916 03034
TOYOTA      90916 03059
FORD      6163559
FORD      6994257
MITSUBISHI      MD005131
MITSUBISHI      MD997604
ROVER      PEL10016
TOYOTA      90916-03036
TOYOTA      90916-03040
TOYOTA      90916-03055
TOYOTA      90916-03078
VAG      J90 916 030 78
PROTON      MD997221

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH136K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.