Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH203K quinton

Termostat układu chłodzenia QTH203K QUINTON

QTH203K Termostat układu chłodzenia QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QTH203K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:92
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
średnica 1 [mm]:54
Wysokość [mm]:29,5
średnica 2 [mm]:35

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH203K QUINTON

numery OEM:
FORD      6 058 444
FORD      6058444
FORD      ERT107
FORD      ERT164
OPEL      13 38 038
OPEL      13 38 046
OPEL      13 38 051
OPEL      1338038
OPEL      1338046
OPEL      1338051
OPEL      90009956
OPEL      90067918
VAUXHALL      3 046 478
VAUXHALL      3046478
VAUXHALL      90 009 956
VAUXHALL      90 067 918
VAUXHALL      90 156 558
VAUXHALL      90009956
VAUXHALL      90067918
VAUXHALL      90156558

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH203K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.