Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH356 quinton

Termostat układu chłodzenia QTH356 QUINTON

QTH356 Termostat układu chłodzenia QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QTH356

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:82
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:bez uszczelnienia
średnica 1 [mm]:54
Wysokość [mm]:22,5

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez QTH356K

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH356 QUINTON

numery OEM:
ISUZU      8.94336.069.0
NISSAN      21200-H7800
NISSAN      21200-P7901
NISSAN      21200-V0201
OPEL      1338077
OPEL      1338093
OPEL      43 04 369
OPEL      4304369
OPEL      4318013
OPEL      94207217
OPEL      94336069
OPEL      97094283
OPEL      97142431
SUBARU      21200-AA010
SUBARU      21200-AA072
SUBARU      21200AA010
SUBARU      21200AA072
VAUXHALL      94 336 069
VAUXHALL      94207217
VAUXHALL      94336069
VAUXHALL      97094283
VAUXHALL      97142431

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH356 QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.