Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Volkswagen PASSAT B6 Variant (3C5) 2.0 TDI 16V (2005.08-2010.11) 140km » QTH392K quinton
wybrany samochód: 
Volkswagen Passat B6 Variant (3c5) 2.0 Tdi 16v (2005.08-2010.11) 140km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia QTH392K QUINTON

QTH392K Termostat układu chłodzenia QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QTH392K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:80
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
Rodzaj koprusu:z obudową

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH392K QUINTON

numery OEM:
ALFA ROMEO      7 625 346
ALFA ROMEO      7 625 347
CITROËN      1336 A7
FIAT      46 455 054
FIAT      7 618 716
FIAT      7 625 346
FIAT      7553027
FIAT      7597659
FIAT      7618716
FIAT      7625346
FIAT      7625347
INNOCENTI      7 625 346
INNOCENTI      7625346
INNOCENTI      7625347
LANCIA      7 625 346
PEUGEOT      1336 A7
PEUGEOT      1336.A7

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH392K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.