Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH404 quinton

Termostat układu chłodzenia QTH404 QUINTON

QTH404 Termostat układu chłodzenia QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QTH404

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:89
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:bez uszczelnienia
Rodzaj koprusu:bez obudowy
średnica 1 [mm]:50
Wysokość [mm]:23

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez QTH404K

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH404 QUINTON

numery OEM:
NISSAN      21200-00QAA
OPEL      44 08 334
OPEL      4408334
OPEL      91159950
RENAULT      77 00 872 544
RENAULT      77 00 872 554
RENAULT      7700872544
RENAULT      7700872554
RENAULT      82 00 479 402
RENAULT      8200479402
RENAULT      8200772985
RENAULT      8200772990
RENAULT      8200784486
VAUXHALL      91 159 950
VAUXHALL      91159950
DACIA      7700872554
DACIA      8200772985

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH404 QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.