Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH488K quinton

Termostat układu chłodzenia QTH488K QUINTON

QTH488K Termostat układu chłodzenia QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QTH488K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:87
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
średnica 1 [mm]:67
Wysokość [mm]:33
średnica 2 [mm]:35

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH488K QUINTON

numery OEM:
SKODA      078 121 113F
VOLKSWAGEN      077 121 113
VOLKSWAGEN      078 121 113
VOLKSWAGEN      078 121 113C
VOLKSWAGEN      078 121 113F
AUDI      077 121 113
AUDI      078 121 113
AUDI      078 121 113C
AUDI      078 121 113F
VAG      077 121 113
VAG      078 121 113
VAG      078 121 113C
VAG      078 121 113F
VAG      078 121 113J
JAGUAR      EBC3621
JAGUAR      AJ86484
JAGUAR      AJ85874
JAGUAR      AJ81328
JAGUAR      AJ82600

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH488K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.