Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH556 quinton

Termostat układu chłodzenia QTH556 QUINTON

QTH556 Termostat układu chłodzenia QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QTH556

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:87
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:bez uszczelnienia
średnica 1 [mm]:45
Wysokość [mm]:40
średnica 2 [mm]:35

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez QTH556K

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH556 QUINTON

numery OEM:
FORD      3 952 532
FORD      4 456 486
JAGUAR      XR85174
FORD      1X4E-8575-EA
FORD      1X4E-8575-EB
FORD      3952532
FORD      4456486
FORD      4495428
FORD      7156570
FORD      F53E-8575-AB
FORD      F73E-8575-AA
MAZDA      AJ57-15-171
MAZDA      AJ57-15-171A
MAZDA      GY01-15-171

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH556 QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.