Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH622 quinton

Termostat układu chłodzenia QTH622 QUINTON

QTH622 Termostat układu chłodzenia QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QTH622

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:82
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:bez uszczelnienia

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez QTH622K

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH622 QUINTON

numery OEM:
VAUXHALL      97 361 771
VOLVO      30 720 083
HYUNDAI      25500-35531
HYUNDAI      25500-35540
HYUNDAI      25500-37200
KIA      2550 03 7200
CHRYSLER      MD194988
NISSAN      21200-AD201
OPEL      63 38 014
OPEL      63 38 029
OPEL      6338014
OPEL      6338029
OPEL      97176464
OPEL      97361771
VAUXHALL      97176464
VAUXHALL      97361771
VOLVO      30720083
MITSUBISHI      1305A191
MITSUBISHI      MD194988
RENAULT      7701052705
RENAULT      7701057805
SAAB      5952148
KIA      25500-37200

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH622 QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.