Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH631K quinton

Termostat układu chłodzenia QTH631K QUINTON

QTH631K Termostat układu chłodzenia QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QTH631K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:88
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
Rodzaj koprusu:z obudową

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH631K QUINTON

numery OEM:
ALFA ROMEO      46 547 758
ALFA ROMEO      46 790 294
ALFA ROMEO      46 795 667
ALFA ROMEO      46547758
ALFA ROMEO      46790294
ALFA ROMEO      46790296
ALFA ROMEO      46795667
ALFA ROMEO      60 816 475
ALFA ROMEO      60816317
ALFA ROMEO      60816475
ALFA ROMEO      60816681
FIAT      46 785 392
FIAT      46 790 296
FIAT      46 795 667
FIAT      46547758
FIAT      46785392
FIAT      46790294
FIAT      46790296
FIAT      46795667
FIAT      60 816 475
FIAT      60 816 681
FIAT      60816317
FIAT      60816475
FIAT      60816681
LANCIA      46 795 667
LANCIA      46547758
LANCIA      46790294
LANCIA      46795667
LANCIA      60816317
LANCIA      60816475
LANCIA      60816681

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH631K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.