Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Mazda 3 (BM, BN) 1.6 (BM4, BN4) (2013.09-???) 105km » QTH644K quinton
wybrany samochód: 
Mazda 3 (bm, Bn) 1.6 (bm4, Bn4) (2013.09-???) 105km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia QTH644K QUINTON

QTH644K Termostat układu chłodzenia QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QTH644K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:89
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
Rodzaj koprusu:z obudową

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH644K QUINTON

numery OEM:
OPEL      44 00 311
OPEL      4400311
OPEL      4402579
OPEL      4404235
OPEL      4404840
OPEL      9108311
OPEL      9110579
OPEL      9112235
OPEL      9112840
RENAULT      77 00 109 641
RENAULT      77 00 112 491
RENAULT      77 01 474 248
RENAULT      77 01 474 249
RENAULT      7700109641
RENAULT      7700112491
RENAULT      7701474248
RENAULT      7701474249
VAUXHALL      4 400 311
VAUXHALL      4400311
VAUXHALL      9 108 311
VAUXHALL      9108311
VAUXHALL      9110579
VAUXHALL      9112235
VAUXHALL      9112840

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH644K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.