Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » T5308 quinton

Wał napędowy T5308 QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

T5308

producent:

QUINTON

Długość [mm]:641,7
Zewn. uzębienie, od strony koła:38
Wewn. uzębienie, różne strony, połączone do skrzyni bie:26
Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]:63
Wymiar gwintu:M20x1.5

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy T5308 QUINTON

numery OEM:
VOLKSWAGEN      7H0 407 271AB
VOLKSWAGEN      7H0 407 271AG
VOLKSWAGEN      7H0 407 271R
VOLKSWAGEN      7H0 407 451BX
VOLKSWAGEN      7H0 407 451EX

Zastosowanie Wał napędowy T5308 QUINTON w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.