Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa Piaggio PORTER Furgon ELECTRO (1998.06-???) 15km » T53A1 quinton
wybrany samochód: 
Piaggio Porter Furgon Electro (1998.06-???) 15km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wał napędowy T53A1 QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

T53A1

producent:

QUINTON

Długość [mm]:630
Zewn. uzębienie, od strony koła:25
Zewnętrzne uzębienie, od strony mech. różnicowego:24
Ilość zębów, obręcz ABS:29
Wał napędowy:z pierżcieniem ABS
System hamulcowy:ABS Bosch

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy T53A1 QUINTON

numery OEM:
PEUGEOT      3272E5

Zastosowanie Wał napędowy T53A1 QUINTON w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.