Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 0152.02 remsa

Klocki hamulcowe - komplet 0152.02 REMSA

0152.02 Klocki hamulcowe - komplet REMSA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numery handlowe:

21015, 7128-D209, 7128-D245, 8273-D1162, D1162-8273, D209-7128, D209-8273, D245-7128, D245.D1162-8273, PCA015202

numer części:

0152.02

producent:

REMSA

Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy Akebono
Długość 1 [mm] 128,3
Długość 2 [mm] 126,9
Wysokość 1 [mm] 55
Wysokość 2 [mm] 57
Grubość [mm] 16
Styk ostrzegawczy o zużyciu ze stykiem zużycia
Ilość wskaźników zużycia okładzin [na oś] 2
Ciężar [kg] 1,605
nr EAN 8427975004246

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 0152.02 REMSA

numery OEM:
TOYOTA      04465-14190
TOYOTA      0446514380
TOYOTA      04491-14160
TOYOTA      0449114160
TOYOTA      449114160
zamienniki:
9351
brak
OPTIMAL
363702160699
brak
MAGNETI MARELLI
FDB265
brak
FERODO
2125001
brak
TEXTAR
140501
brak
ICER
363702160620
brak
MAGNETI MARELLI
572306J
brak
JURID

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 0152.02 REMSA w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 0152.02 REMSA:

Adam, Bełchatów
2022-01-25
 5/5
Super klocki
Marcin, Bydgoszcz
2023-03-29
 5/5
Bardzo dobra jakość. Klocki innych firm bardzo piszczały, te nie. Naprawdę polecam.
Piotr, Warszawa
2025-05-13
 5/5
Części dostarczone zgodnie z opisem
Piotr, Warszawa
2020-09-03
 5/5
Super Klocki w dobrej CENIE.
Adam, Świętajno
2023-04-17
 5/5
pierwszy raz kupiłem remse na razie ok.
Jacek, Piastów
2020-08-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dariusz, Łódź
2020-04-08
 5/5
Wszystko już zamontowane w samochodzie przez mojego mechanika, auto śmiga jak należy
Adam, Bełchatów
2022-01-25
 5/5
dobre klocki na busa trwałe

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


REMSA