Średnica bębna hamulcowego | 180 |
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] | 34,5 |
Średnica otworu centrującego [mm] | 52 |
Wysokość [mm] | 63 |
Ilość otworów | 4 |
Strona zabudowy | Oś tylna |
nr EAN | 8427975241627 |
Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy 7158.00 REMSA
FORD | 4351183 | |
OPEL | 4704579 | |
OPEL | 9208531 | |
SUZUKI | 43511-83E00 | |
VAUXHALL | 9208531 |
Zastosowanie Bęben hamulcowy 7158.00 REMSA w samochodach:
Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.
Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..
Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.