Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » JCA 278.20 remsa

Klocki hamulcowe - komplet JCA 278.20 REMSA

JCA 278.20 Klocki hamulcowe - komplet REMSA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (9 ocen)
numery handlowe:

278.20, 29055, 29056, 29057, JCA027820

numer części:

JCA 278.20

producent:

REMSA

Strona zabudowy Oś przednia
System hamulcowy WABCO 1000V-G
Długość [mm] 175,4
Wysokość [mm] 82,5
Grubość [mm] 22
Oznaczenie kontrolne E9 90R - 01166/588
Ciężar [kg] 4,545
nr EAN 8427975750136

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet JCA 278.20 REMSA

numery OEM:
brak danych o numerach OEM
zamienniki:
FCV987
brak
FERODO
151088
brak
ICER
151088-120
brak
ICER
541673
brak
VALEO
2905509560
brak
JURID
229988
brak
NK
1501229988
brak
SBS

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet JCA 278.20 REMSA w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet JCA 278.20 REMSA:

Marcin, Bydgoszcz
2023-03-29
 5/5
Bardzo dobra jakość. Klocki innych firm bardzo piszczały, te nie. Naprawdę polecam.
Adam, Świętajno
2023-04-17
 5/5
pierwszy raz kupiłem remse na razie ok.
Adam, Bełchatów
2022-01-25
 5/5
dobre klocki na busa trwałe
Piotr, Warszawa
2025-05-13
 5/5
Części dostarczone zgodnie z opisem
Jacek, Piastów
2020-08-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Bełchatów
2022-01-25
 5/5
Super klocki
Piotr, Warszawa
2020-09-03
 5/5
Super Klocki w dobrej CENIE.
Jacek, CHĘCINY
2025-08-03
 5/5
Ok
Dariusz, Łódź
2020-04-08
 5/5
Wszystko już zamontowane w samochodzie przez mojego mechanika, auto śmiga jak należy

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


REMSA