Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 515514 ruville/fag

Koło pasowe, wał korbowy 515514 RUVILLE/FAG

515514 Koło pasowe, wał korbowy RUVILLE/FAG
 

    Ocena:
numer części:

515514

producent:

RUVILLE/FAG

Drgania:z tłumikiem drgań skrętnych
średnica [mm]: 147,00
Szerokość [mm]: 45,00
Ilość żeber: 7
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 515514 RUVILLE/FAG

numery OEM:
OPEL      44 05 268
OPEL      44 16 426
OPEL      44 16 535
OPEL      44 18 765
OPEL      44 33 564
OPEL      4405268
OPEL      4416426
OPEL      4416535
OPEL      4418765
OPEL      4433564
OPEL      9121101
OPEL      93187473
OPEL      93188615
OPEL      93196089
OPEL      93198115
RENAULT      82 00 664 350
RENAULT      82 00 802 666
RENAULT      8200664350
RENAULT      8200802666
VAUXHALL      44 05 268
VAUXHALL      44 16 426
VAUXHALL      44 16 535
VAUXHALL      44 18 765
VAUXHALL      44 33 564
VAUXHALL      4405268
VAUXHALL      4416426
VAUXHALL      4416535
VAUXHALL      4418765
VAUXHALL      4433564
VAUXHALL      9121101
VAUXHALL      93187473
VAUXHALL      93188615
VAUXHALL      93196089
VAUXHALL      93198115

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 515514 RUVILLE/FAG w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.