Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 515813 ruville/fag

Koło pasowe, wał korbowy 515813 RUVILLE/FAG

515813 Koło pasowe, wał korbowy RUVILLE/FAG

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

515813

producent:

RUVILLE/FAG

Drgania:z tłumikiem drgań skrętnych
średnica [mm]: 150
Szerokość [mm]: 44,00
Ilość żeber: 3, 4
średnica zewnętrzna [mm]: 150,0
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 515813 RUVILLE/FAG

KOŁO PASOWE WAŁU KORB RUVILLE 515813 FIAT SIENA,PALIO,MAREA,STRADA 1.2 16V 97- ZE WSPOMAGANIEM [150X44 4+3
numery OEM:
FIAT      46516096
FIAT      71711983
FIAT      71723808
FIAT      777 8028
FIAT      7778028
LANCIA      46516096
LANCIA      71711983
LANCIA      71723808
LANCIA      777 8028
LANCIA      7778028

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 515813 RUVILLE/FAG w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.