Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka prowadząca » 55061 ruville/fag

Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 55061 RUVILLE/FAG

55061 Rolka prowadząca pasek wieloklinowy RUVILLE/FAG

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

55061

producent:

RUVILLE/FAG

średnica zewnętrzna [mm]: 70,00
Szerokość [mm]: 26,00
Ilość żeber: 6
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 55061 RUVILLE/FAG

ROLKA PROW RUVILLE 55061 BMW Z4 (E85) 2.2-3.0I 02.03-
numery OEM:
BMW      11 28 7 509 508
BMW      11287509508
BMW      7 509 508
BMW      7509508

Zastosowanie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 55061 RUVILLE/FAG w samochodach:

Rolka prowadząca paska wieloklinowego


Paski wielorowkowe synchronicznie przenoszą napęd z wału na najważniejsze elementy osprzętu silnika. Pasek powinien być prawidłowo napięty i odpowiednio poprowadzony. To zapewni bezpieczną pracę jednostki napędowej. Aby było to możliwe, konieczna jest obecność dodatkowych elementów współpracujących, takich jak rolki prowadzące.

Zadanie rolek prowadzących jest dwojakie. Po pierwsze właściwie prowadzą pasek, co utrzymuje go we właściwym torze pracy. Po drugie zaś, zwiększają kąt opasania. Celem tego zabiegu jest umożliwienie zazębienia się jak największej ilości zębów, czego efektem jest umożliwienie przenoszenia większych obciążeń silnika. Pomaga to również w ustalaniu długich sekcji w napędzie.

M.in. od rolek prowadzących zależy sprawność całego układu napędowego osprzętu silnika. Uszkodzenie rolki może doprowadzić do bardzo poważnych następstw. Zdarza się, że pasek zostaje wciągnięty do układu rozrządu i całkowicie zablokowany. Po czymś takim konieczne będzie przeprowadzenie gruntownego remontu silnika, co z pewnością będzie procesem kosztownym i czasochłonnym. Rolki prowadzące pasków wielorowkowych powinny być zatem elementem pochodzącym od renomowanych producentów.