Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka napinacza paska wieloklinowego » 55072 ruville/fag

Rolka napinająca paska wieloklinowego 55072 RUVILLE/FAG

55072 Rolka napinająca paska wieloklinowego RUVILLE/FAG

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

55072

producent:

RUVILLE/FAG

średnica zewnętrzna [mm]: 70,0
Szerokość [mm]: 26,0
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka napinająca paska wieloklinowego 55072 RUVILLE/FAG

ROLKA NAPIN RUVILLE 55072 BMW 3 (E46) 1.8D, 2.0D 01-
numery OEM:
BMW      2 248 562
BMW      2 354 036
BMW      2248562
BMW      2354036
BMW      64 55 2 248 562
BMW      64 55 2 354 036
BMW      64552248562
BMW      64552354036

Zastosowanie Rolka napinająca paska wieloklinowego 55072 RUVILLE/FAG w samochodach:

Rolka napinacza paska wieloklinowego


Rolka napinacza to jeden z elementów układu napinacza paska. Pasek taki napędza wiele urządzeń pomocniczych, takich jak pompa wody, alternator. Nieprawidłowo napięty pasek sprawia, że urządzenia pracują na zbyt niskich obrotach. Wskutek tego ograniczona jest wydajność alternatora. To zaś powoduje problemy z odpaleniem auta. Widać więc wyraźnie, jak ważny jest układ napinacza paska wieloklinowego. Awaria któregoś z jego elementów, również rolki, praktycznie uniemożliwia jazdę samochodem.
Usterki rolki napinacza dotyczą zazwyczaj wytarcia jej zewnętrznej powierzchni. W takiej sytuacji rolka nie pracuje z pełną wydajnością lub w niektórych przypadkach może całkowicie się zatrzymać. Uniemożliwi to uruchomienie silnika.

Sygnałem, że z rolkami napinacza paska wieloklinowego mogą być słyszalne piski w trakcie odpalania silnika. Sytuacja wymaga wykonania przeglądu układu napinacza i zazwyczaj kończy się wymianą uszkodzonego elementu. Zaleceniem jest jednak wymiana całego układu napinacza.

Dlatego też pierwsze objawy zużycia rolki napinacza, do których należą m.in. piski podczas odpalania silnika, wymagają dokonania przeglądu i zwykle wymiany elementu. Należy podkreślić, że w takich przypadkach zaleca się wymianę całego układu napinacza.