Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » rolka prowadząca » 55847 ruville/fag

Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 55847 RUVILLE/FAG

55847 Rolka prowadząca pasek wieloklinowy RUVILLE/FAG
 

    Ocena:
numer części:

55847

producent:

RUVILLE/FAG

średnica zewnętrzna [mm]: 80,0
Szerokość [mm]: 26,0
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 55847 RUVILLE/FAG

ROLKA NAPIN RUVILLE 55847 BRAVA/BRAVO/MAREA 1.9TD 95- Z KLIMATYZACJĄ
numery OEM:
ALFA ROMEO      46454419
ALFA ROMEO      46514222
ALFA ROMEO      46794035
ALFA ROMEO      60814033
FIAT      46454419
FIAT      46514222
FIAT      46794035
FIAT      55207444
FIAT      60814033
FIAT      71771437
FIAT      73501925
LANCIA      46454419
LANCIA      46514222
LANCIA      46794035
LANCIA      60814033

Zastosowanie Rolka prowadząca pasek wieloklinowy 55847 RUVILLE/FAG w samochodach:

Rolka prowadząca paska wieloklinowego


Paski wielorowkowe synchronicznie przenoszą napęd z wału na najważniejsze elementy osprzętu silnika. Pasek powinien być prawidłowo napięty i odpowiednio poprowadzony. To zapewni bezpieczną pracę jednostki napędowej. Aby było to możliwe, konieczna jest obecność dodatkowych elementów współpracujących, takich jak rolki prowadzące.

Zadanie rolek prowadzących jest dwojakie. Po pierwsze właściwie prowadzą pasek, co utrzymuje go we właściwym torze pracy. Po drugie zaś, zwiększają kąt opasania. Celem tego zabiegu jest umożliwienie zazębienia się jak największej ilości zębów, czego efektem jest umożliwienie przenoszenia większych obciążeń silnika. Pomaga to również w ustalaniu długich sekcji w napędzie.

M.in. od rolek prowadzących zależy sprawność całego układu napędowego osprzętu silnika. Uszkodzenie rolki może doprowadzić do bardzo poważnych następstw. Zdarza się, że pasek zostaje wciągnięty do układu rozrządu i całkowicie zablokowany. Po czymś takim konieczne będzie przeprowadzenie gruntownego remontu silnika, co z pewnością będzie procesem kosztownym i czasochłonnym. Rolki prowadzące pasków wielorowkowych powinny być zatem elementem pochodzącym od renomowanych producentów.