Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » półoś napędowa » 795102 ruville/fag

Wał napędowy 795102 RUVILLE/FAG

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

795102

producent:

RUVILLE/FAG

Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 30
Wewnętrzne uzębienie, różne strony, połączone do wału: 30
średnica 1 [mm]: 100
średnica 2 [mm]: 90
Długość [mm]: 730
Status produktu: Normal


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wał napędowy 795102 RUVILLE/FAG

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      631 330 05 01
MERCEDES-BENZ      631 330 07 01
MERCEDES-BENZ      631 330 13 01
MERCEDES-BENZ      6313300501
MERCEDES-BENZ      6313300701
MERCEDES-BENZ      6313301301
MERCEDES-BENZ      A 631 330 05 01
MERCEDES-BENZ      A 631 330 07 01
MERCEDES-BENZ      A 631 330 13 01
MERCEDES-BENZ      A6313300501
MERCEDES-BENZ      A6313300701
MERCEDES-BENZ      A6313301301
zamienniki:

Zastosowanie Wał napędowy 795102 RUVILLE/FAG w samochodach:

Półoś napędowa


Trudno wyobrazić sobie działanie pojazdu bez półosi napędowych. Te bardzo ważne elementy przenoszą moment obrotowy z przekładni głównej na koła samochodu. W przypadku pojazdów z napędem przednim półoś wychodzi ze skrzyni biegów, w autach z napędem tylnym, jest elementem mostu napędowego.

Przy przeniesieniu napędu na koła tylne mamy do czynienia z tzw. sztywną belką. Tu występują półosie bez przegubów. Kiedy jednak napędzane są koła przednie, skrętne (jest to obecnie najpopularniejsze rozwiązanie ze względu na lepsze właściwości trakcyjne i prostszą konstrukcję płyty podłogowej), na półosi umieszczone są dwa przeguby. Jeden zewnętrzny (od strony koła), drugi wewnętrzny (przy skrzyni biegów).

Wyróżnia się trzy rodzaje półosi. Najbardziej archaiczną formą są półosie odciążone. Przenoszą jedynie moment obrotowy, nie przenoszą za to momentów zginających. Unowocześniona ich forma to półosie częściowo odciążone, w których możliwe jest przeniesienie prócz momentu obrotowego, również momentów zginających wygenerowanych przez siły działające na koło samochodu.

Ostatni rodzaj to półosie nieodciążone. Skonstruowane są w taki sposób, by móc przenosić moment skręcający i momenty zginające oraz poziome, pionowe i podłużne siły reakcji podłoża.