Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza Jaguar XJ coupe 3.6 (1983.10-1989.12) 228km » 915400 ruville/fag
wybrany samochód: 
Jaguar Xj Coupe 3.6 (1983.10-1989.12) 228km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Sworzeń wahacza 915400 RUVILLE/FAG

915400 Sworzeń wahacza RUVILLE/FAG

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

915400

producent:

RUVILLE/FAG

Specyfikacje asortymentowa:wciskany
Wymiar stożka [mm]: 14,0
średnica zewnętrzna [mm]: 38,3
Status produktu: Normal


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 915400 RUVILLE/FAG

Zestaw montażowy amortyzatora tył (dla pojazdów z zawieszeniem sportowym, zawieszenie standardowe) AUDI A1, A2, A3; CHEVROLET AVEO / KALOS; DAEWOO KALOS; FORD FIESTA V 1.0-Electric 09.96-
numery OEM:
VOLKSWAGEN      131 405 361 E
VOLKSWAGEN      131 405 361 F
VOLKSWAGEN      131405361E
VOLKSWAGEN      131405361F

Zastosowanie Sworzeń wahacza 915400 RUVILLE/FAG w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.