Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3182 654 146 sachs

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 654 146 SACHS

3182 654 146 Wysprzęglik centralny sprzęgła SACHS
sachs 3182 654 146

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

3182 654 146

producent:

SACHS

Średnica przyłącza przewodu ciśnieniowego [mm] 13,3
nr EAN 4013872781522

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 654 146 SACHS

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: DACIA DOKKER, DOKKER/MINIVAN, DUSTER, DUSTER/SUV, LODGY, LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN II, LOGAN MCV, LOGAN MCV II, SANDERO 0.9-2.0D 09.98-
numery OEM:
LADA      30 62 015 86R
NISSAN      30620-00Q0A
NISSAN      30620-00Q0E-
NISSAN      30620-00Q0J-
NISSAN      30620-00Q1E-
NISSAN      30620-00QAB
NISSAN      30620-0650R
NISSAN      30620-BN700
NISSAN      30620-BN710
RENAULT      30 62 006 50R
RENAULT      30 62 015 86R
RENAULT      30 62 054 82R
RENAULT      82 00 046 103
RENAULT      82 00 764 613
RENAULT      82 00 990 502
DACIA      30 62 006 50R
DACIA      30 62 015 86R
DACIA      30 62 054 82R
DACIA      82 00 046 103
DACIA      82 00 764 613
DACIA      82 00 990 502

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3182 654 146 SACHS w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Firma Sachs powstała w roki 1985 i w początkowym okresie istnienia rozpoznawana była jako producent rowerów. Po niespełna 25 latach stała się wiodącym producentem części zamiennych dla rozwijającej się motoryzacji. Właścicielem Sachs jest koncern ZF, do którego należą także takie marki jak Lemforder, Boge i TRW.

Sachs rozpoznawalny jest przedwe wszystkim jako producent wysokiej jakośći sprzęgieł, kół dwumasowych oraz amortyzatrów. Produkuje także elementy wysprzegające jako pompy sprzęgła, siłowniki sprzęgła, wyspzręgliki zespolone oraz mocowania amortyzatorów.

Produkty marki Sachs postrzegane są jako części jakościowe, godne zaufania, dlatego są chętnie montowane przez mechaników samochodowych.