Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » ZA3007.4.1 fte automotive gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA3007.4.1 FTE automotive GmbH

ZA3007.4.1 Wysprzęglik centralny sprzęgła FTE automotive GmbH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1100930

numer części:

ZA3007.4.1

otwór Ø [mm] 30
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 4028569479248

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA3007.4.1 FTE automotive GmbH

WYSPRZĘGLIK CENTR FTE ZA3007.4.1/1100930 DACIA LOGAN (LS_)
numery OEM:
NISSAN      30620-00Q0A
NISSAN      30620-00Q0E
NISSAN      30620-00Q0J
NISSAN      30620-00Q1E
NISSAN      30620-00QAB
NISSAN      30620-BN700
NISSAN      30620-BN710
RENAULT      30 62 006 50R
RENAULT      30 62 015 86R
RENAULT      82 00 046 103
RENAULT      82 00 764 613
RENAULT      82 00 842 581
RENAULT      82 00 899 828
RENAULT      82 00 990 502
DACIA      30 62 006 50R
DACIA      30 62 015 86R
DACIA      82 00 046 103
DACIA      82 00 764 613
DACIA      82 00 990 502

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA3007.4.1 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA3007.4.1 FTE automotive GmbH:

Wiesław, Niechobrz
2022-08-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Daniel, Porajów
2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.