Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 1100034 fte automotive gmbh

Wysprzęglik centralny sprzęgła 1100034 FTE automotive GmbH

1100034 Wysprzęglik centralny sprzęgła FTE automotive GmbH
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

1100034

otwór Ø [mm] 34
Materiał Aluminium
Liczba otworów mocujących wysprzęglika centralnego 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez czujnika
dla numeru artykułu ZA34002B1
Ciężar [kg] 0,42
nr EAN 3276429429518

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 1100034 FTE automotive GmbH

numery OEM:
FIAT      55557910
OPEL      5679300
OPEL      5679320
OPEL      5679330
OPEL      5679334
OPEL      5679340
OPEL      5679352
OPEL      679 300
OPEL      679 342
OPEL      90 470 876
OPEL      9126225
SAAB      24422062
SAAB      4925822
SAAB      5257068
SAAB      5443940
SAAB      55558371
SAAB      8 743 197
SAAB      8743197
SAAB      8748667
VAUXHALL      24422062
VAUXHALL      55558371
VAUXHALL      90 470 876
VAUXHALL      90578179
VAUXHALL      9120196
VAUXHALL      9126100
VAUXHALL      93172645
CADILLAC      55558371
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 1100034 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła 1100034 FTE automotive GmbH:

2022-08-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.