Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny Audi Q8 E-TRON SUV (GEG) 55 quattro (2022-???) 408km » ZA32011.4.7 fte automotive gmbh
wybrany samochód: 
Audi Q8 E-tron Suv (geg) 55 Quattro (2022-???) 408km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA32011.4.7 FTE automotive GmbH

ZA32011.4.7 Wysprzęglik centralny sprzęgła FTE automotive GmbH
fte ZA32011.4.7
Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA32011.4.7
ZA32011.4.7
fte ZA32011.4.7 Wysprzęglik centralny sprzęgła

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numery handlowe:

1100032

numer części:

ZA32011.4.7

Status produktu: Normalny
otwór Ø [mm]32
MateriałTworzywo sztuczne
nr EAN4028569473826

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA32011.4.7 FTE automotive GmbH

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: VOLVO C30, S40 II, V50, MAZDA 3 1.6D-2.0ALK 04.04-05.13
numery OEM:
FORD      1226832
FORD      1232035
FORD      1352356
FORD      1418659
FORD      1472108
FORD      1590999
FORD      3M51-7A56-4BC
FORD      3M51-7A56-4BD
FORD      3M51-7A56-4BE
FORD      3M51-7A56-4BF
FORD      3M51-7A56-4BG
FORD      3M51-7A56-4BH
MAZDA      JC01 16 530
MAZDA      JC01 16 530A
MAZDA      JC01 16 530B
MAZDA      JC01 16 530C
MAZDA      JC01 16 530D
VOLVO      30735518
VOLVO      30759458
VOLVO      30787871
VOLVO      31272725
VOLVO      8689498

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA32011.4.7 FTE automotive GmbH w samochodach:

Opinie Klientów o Wysprzęglik centralny sprzęgła ZA32011.4.7 FTE automotive GmbH:

Daniel, Porajów
2021-05-06
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2022-08-09
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.