Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 304 150 topran

Wysprzęglik centralny sprzęgła 304 150 TOPRAN

304 150 Wysprzęglik centralny sprzęgła TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

304 150

producent:

TOPRAN

średnica zewnętrzna [mm] 63,5
Wysokość [mm] 69,4
Materiał korpusu Tworzywo sztuczne
Tryb pracy hydrauliczny

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 304 150 TOPRAN

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: VOLVO S40 II, V50; FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS II, FOCUS III, GALAXY II, S-MAX, TOURNEO CONNECT 1.5D-2.0LPG 06.02-
numery OEM:
FORD      1 352 356
FORD      1 418 659
FORD      1 472 108
FORD      1 590 999
FORD      3M517A564BE
FORD      3M517A564BF
FORD      3M517A564BG
FORD      3M517A564BH

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 304 150 TOPRAN w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.