Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 24.2532-5001.3 ate

Wysprzęglik centralny sprzęgła 24.2532-5001.3 ATE

 

    Ocena:
numery handlowe:

090005

numer części:

24.2532-5001.3

producent:

ATE

Średnica wewnętrzna [mm] 32
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z czujnikiem
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 4006633427616

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 24.2532-5001.3 ATE

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: VOLVO C30, S40 II, V50; FORD C-MAX, FOCUS C-MAX, FOCUS II, FOCUS III, GALAXY II, S-MAX, TOURNEO CONNECT, TRANSIT CONNECT 1.6-2.5 06.02-02.20
numery OEM:
FORD      1226832
FORD      1232035
FORD      1352356
FORD      1418659
FORD      1472108
FORD      1590999
FORD      3M51-7A564-BC
FORD      3M51-7A564-BD
FORD      3M51-7A564-BE
FORD      3M51-7A564-BF
FORD      3M51-7A564-BG
FORD      3M51-7A564-BH
MAZDA      JC01-16-530
MAZDA      JC01-16-530A
MAZDA      JC01-16-530B
MAZDA      JC01-16-530C
MAZDA      JC01-16-530D
VOLVO      30735518
VOLVO      30759458
VOLVO      30787871
VOLVO      31272725
VOLVO      8689498

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 24.2532-5001.3 ATE w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.

Brand ATE należy do koncenru Continental Teves, który jest jednym z większych dostawców części samochodowych na świecie. Firma powstała w roku 1906 i do czasów obecnych, ugruntowała sobie pozycję jako dostawca układów hamulcowych na pierwszy montaż oraz na rynek niezależny.

ATE specjalizuje się w częściach układu hamulcowego, takich jak: tarcze hamulcowe, klocki hamulcowe, bębny, szczęki, cylinderki hamulcowe i pompy hamulcowe. Jest innowatorem takich rozwiązań jak podwójna pompa hamulcowa, zasilającą hamulce przedniej i tylnej osi pojazdu.