Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 069 1645 km germany

Wysprzęglik centralny sprzęgła 069 1645 KM GERMANY

069 1645 Wysprzęglik centralny sprzęgła KM GERMANY
 

    Ocena:
numer części:

069 1645

producent:

KM GERMANY

Tryb pracy:hydrauliczny
Wersja: BLUEPRINT ADF123612
Ciężar [kg]: 0,6
uwzględnić informację serwisową: Dostarczane przez nas produkty należy wykorzystywać tylko
zgodnie z ich przeznaczeniem. Prace montażowe może wykona
wyłącznie przeszkolony, fachowy personel. W normalnym
przypadku produkty dostarczane są bez instrukcji montażu.
Status produktu: nie dostarczane więcej przez producenta

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 069 1645 KM GERMANY

numery OEM:
FORD      1 226 832
FORD      1 232 035
FORD      1 352 356
FORD      1 418 659
FORD      1 472 108
FORD      1 590 999
VOLVO      30735518
VOLVO      30759458
VOLVO      30787871
VOLVO      31272725
VOLVO      8689498
FORD USA      3M517A564BC
FORD USA      3M517A564BD
FORD USA      3M517A564BE
FORD USA      3M517A564BF
FORD USA      3M517A564BG
FORD USA      3M517A564BH

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 069 1645 KM GERMANY w samochodach:

zobacz instrukcję montażu 069 1645zobacz instrukcję montażu 069 1645zobacz instrukcję montażu 069 1645

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.