Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » CC012 kamoka

Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA CC012 KAMOKA

CC012 Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA KAMOKA
kamoka CC012
Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA CC012
CC012
 

    Ocena:
numer części:

CC012

producent:

KAMOKA

Status produktu: Normalny
nr EAN 5908242691879

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA CC012 KAMOKA

numery OEM:
FORD      1226832
FORD      1232035
FORD      1352356
FORD      1366897
FORD      1418659
FORD      1472108
FORD      1474665
FORD      1507965
FORD      1590999
FORD      1591018
FORD      1672781
FORD      3M51-7A564-BC
FORD      3M51-7A564-BD
FORD      3M51-7A564-BE
FORD      3M51-7A564-BF
FORD      3M51-7A564-BG
FORD      3M51-7A564-BH
FORD      3M51-7H552-CB
FORD      3M517A564BD
FORD      6G91-7A564-CB
FORD      6G91-7A564-CC
FORD      6G917A564CA
FORD      8G9N-7H552-AA
MAZDA      JC01-16-530
MAZDA      JC01-16-530A
MAZDA      JC01-16-530B
MAZDA      JC01-16-530C
MAZDA      JC01-16-530D
MAZDA      JC0116530
NISSAN      30620-1683R
RENAULT      306201683R
RENAULT      306202864R
RENAULT      8200116459
RENAULT      8200243494
RENAULT      8200341798
RENAULT      8200723260
RENAULT      8200764618
RENAULT      8200805656
RENAULT      8200842580
VOLVO      30735518
VOLVO      30759458
VOLVO      30787871
VOLVO      30787885
VOLVO      31272725
VOLVO      31272727
VOLVO      31325189
VOLVO      8689498

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła, KAMOKA CC012 KAMOKA w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.