Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » CSC054 quinton

Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC054 QUINTON

CSC054 Wysprzęglik centralny, sprzęgło QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

CSC054

producent:

QUINTON

otwór o śr [mm]:32
chydrauliczny wyprzegnik kompl. powinien byc wymieniony
Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC054 QUINTON

numery OEM:
FORD      1 590 999
FORD      1418659
MAZDA      JC01-16-530
MAZDA      JC01-16-530A
MAZDA      JC01-16-530C
MAZDA      JC0116530
MAZDA      JC0116530A
MAZDA      JC0116530C
VOLVO      30 735 518
VOLVO      30 759 458
VOLVO      30 787 871
VOLVO      30735518
VOLVO      30759458
VOLVO      30787871
VOLVO      31 272 725
VOLVO      31272725
VOLVO      8 689 498
VOLVO      8689498

Zastosowanie Wysprzęglik centralny, sprzęgło CSC054 QUINTON w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.