Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ142 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ142 TRW

PJQ142 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
303.99 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

PJQ142

producent:

TRW

Ograniczenia producenta FTE
Średnica [mm] 31
nr EAN 3322937938230

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ142 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne VOLVO C30, C70 II, S40 II, S60 II, S80 II, V40, V50, V60 I, V70 III, XC60, XC70 II; FORD FOCUS II, GALAXY, KUGA I, MONDEO IV, S-MAX 2.0-2.5ALK 01.04-

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ142 ma zastosowanie do modeli samochodów

LAND ROVER

DISCOVERY II, FREELANDER I Soft Top, FREELANDER I, RANGE ROVER III, DISCOVERY III, RANGE ROVER SPORT I, FREELANDER 2

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

VOLVO

S80 I, C70 I, V70 II, S60 I, XC90 I, S40 II, V50

Numery OE Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ142 producenta TRW

LAND ROVER

LR000251, LR016976

FORD

1226832, 1232035, 1366897, 1368665, 1507965, 1599267, 3M517A564BC, 3M517A564BD, 3M517A564DC, 3M517A564DD, 3M517A564DE

VOLVO

30735518, 31258380, 8667378, 8689498

numery OEM:
FORD      1226832
FORD      1232035
FORD      1366897
FORD      1368665
FORD      1507965
FORD      1599267
FORD      3M51-7A564-BC
FORD      3M51-7A564-BD
FORD      3M51-7A564-DC
FORD      3M51-7A564-DD
FORD      3M51-7A564-DE
MAZDA      JC01-16-530C
VOLVO      30735518
VOLVO      31258380
VOLVO      8667378
VOLVO      8689498
LAND ROVER      LR000251
LAND ROVER      LR016976

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ142 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ142zobacz instrukcję montażu PJQ142

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.