Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » 3462 lpr

Wysprzęglik centralny sprzęgła 3462 LPR

3462 Wysprzęglik centralny sprzęgła LPR
lpr 3462
Wysprzęglik centralny sprzęgła 3462

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

3462, M30434

numer części:

3462

producent:

LPR

Materiał Aluminium
otwór Ø [mm] 31
System hamulcowy FTE
nr EAN 8032928106450

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3462 LPR

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: VOLVO C30, C70 II, S40 II, S60 II, S80 II, V40, V50, V60 I, V70 III, XC60 I, XC70 II, FORD FOCUS II, GALAXY II, GALAXY MK II 1.6ALK-3.2 01.04-02.17
numery OEM:
FORD      1366897
FORD      1368665
FORD      1507965
FORD      1599267
FORD      312583800
FORD      3M517A564DC
FORD      3M517A564DD
FORD      3M517A564DE
VOLVO      31258380
VOLVO      8667378
LAND ROVER      LR000251
LAND ROVER      LR016976

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła 3462 LPR w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.