Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ169 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ169 TRW

PJQ169 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
 

    Ocena:
numer części:

PJQ169

producent:

TRW

Średnica [mm] 30
Materiał Tworzywo sztuczne
Średnica przyłącza przewodu ciśnieniowego [mm] 13,3
nr EAN 3322938151164

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ169 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne DACIA DOKKER, DOKKER EXPRESS/MINIVAN, DUSTER, LODGY, LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN II, LOGAN MCV, LOGAN MCV II, SANDERO, SANDERO II; NISSAN CUBE 0.9-2.0 03.01-
numery OEM:
LADA      30 62 015 86R
NISSAN      30620-00Q07
NISSAN      30620-00Q0A
NISSAN      30620-00Q0E-
NISSAN      30620-00Q0J-
NISSAN      30620-00Q1E-
NISSAN      30620-00QAB
NISSAN      30620-BN700
NISSAN      30620-BN710
RENAULT      30 62 006 50R
RENAULT      30 62 015 86R
RENAULT      30 62 054 82R
RENAULT      82 00 046 103
RENAULT      82 00 764 613
RENAULT      82 00 990 502
DACIA      30 62 006 50R
DACIA      30 62 015 86R
DACIA      30 62 054 82R
DACIA      82 00 046 103
DACIA      82 00 764 613
DACIA      82 00 990 502

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ169 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ169zobacz instrukcję montażu PJQ169

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.