Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 422-10-4025 sakura

Sworzeń wahacza 422-10-4025 SAKURA

422-10-4025 Sworzeń wahacza SAKURA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

422-10-4025

producent:

SAKURA

Strona zabudowy Oś przednia, na dole
Numer seryjny S4224025
nr EAN 5901159054164

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 422-10-4025 SAKURA

numery OEM:
NISSAN      40160 00001
NISSAN      40160 0M010
NISSAN      40160 0M020
NISSAN      40160 50Y00
NISSAN      40160 50Y02
NISSAN      40160 50Y0R
NISSAN      40160 50Y20
NISSAN      40160 52Y00
NISSAN      40160 52Y10
NISSAN      40160 52Y20
NISSAN      40160 52Y60
NISSAN      40160 60Y00
NISSAN      40160 60Y10
NISSAN      40160 60Y20
NISSAN      40160 69Y00
NISSAN      40160 69Y10
NISSAN      40160 F4200
NISSAN      40160 Y02G0
NISSAN      40161 52Y10

Zastosowanie Sworzeń wahacza 422-10-4025 SAKURA w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.