Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 422-40-4601 sakura

Sworzeń wahacza 422-40-4601 SAKURA

422-40-4601 Sworzeń wahacza SAKURA
 

    Ocena:
numer części:

422-40-4601

producent:

SAKURA

Strona zabudowy z obu stron
Numer seryjny S4224601
nr EAN 5901159124980

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 422-40-4601 SAKURA

numery OEM:
MITSUBISHI      AW311699
MITSUBISHI      MB241883
MITSUBISHI      MB303374
MITSUBISHI      MB303375
MITSUBISHI      MB349963
MITSUBISHI      MB349964
MITSUBISHI      MB430350
MITSUBISHI      MB430351
MITSUBISHI      MB518041
MITSUBISHI      MB518042
MITSUBISHI      MB518205
MITSUBISHI      MB518206
MITSUBISHI      MB518712
MITSUBISHI      MB518713
MITSUBISHI      MB518960
MITSUBISHI      MB518961
MITSUBISHI      MB576093
MITSUBISHI      MB576094
MITSUBISHI      MB860817
MITSUBISHI      MB860818
VOLVO      3 0821650
VOLVO      3 0821651
HYUNDAI      54503-22A00
HYUNDAI      54503-25A00
HYUNDAI      54503-31600
HYUNDAI      54520-31600
HYUNDAI      54530-25A00
HYUNDAI      54530-31600

Zastosowanie Sworzeń wahacza 422-40-4601 SAKURA w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.