Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 918441 ruville/fag

Sworzeń wahacza 918441 RUVILLE/FAG

918441 Sworzeń wahacza RUVILLE/FAG
 

    Ocena:
numer części:

918441

producent:

RUVILLE/FAG

Wymiar stożka [mm]: 15,00
średnica zewnętrzna [mm]: 40,00
Status produktu: Normal


opis e-autoparts.pl:

Uwaga! Części Ruville dostępne są w sprzedaży już tylko w pudełkach z logo FAG.
Więcej informacji tutaj: Schaeffler przejmuje Ruville

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza 918441 RUVILLE/FAG

numery OEM:
MITSUBISHI      MB 5189 6101
MITSUBISHI      MB241883
MITSUBISHI      MB303375
MITSUBISHI      MB51896101
VOLVO      30821650
VOLVO      30821650*
VOLVO      30821651
VOLVO      30821651*
HYUNDAI      54503-25A00
HYUNDAI      54503-31600
HYUNDAI      54503-38A00
HYUNDAI      5450325A00
HYUNDAI      5450331600
HYUNDAI      5450338A00
HYUNDAI      54530-0U000
HYUNDAI      54530-25000
HYUNDAI      545300U000
HYUNDAI      5453025000

Zastosowanie Sworzeń wahacza 918441 RUVILLE/FAG w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.